Basılabilen Sıvılar
Endüstriyel ve evsel ham atık sular, katı ve lifli parçalar içeren sıvılar.
Teknik Bilgiler
Basma Flanşı: DN 50.....DN 300mm
Debi: 1600 m³/h' ye kadar
Basma Yüksekliği: 95 m' ye kadar
Hız: 2900 d/dak' ya kadar
Çalışma Sıcaklığı: 40 °C' ye kadar
Gövde Basıncı (Pmaks): 10 bar
(*) İstek halinde daha yüksek çalışma sıcaklıklarında özel tasarım imalat yapılabilir. Ayrıntılı bilgi için firmamıza başvurunuz.
Tasarım Özellikleri
- Düşey milli, geniş salyangozlu, tek kademeli, dalgıç tip, kapalı, yarı açık veya vorteks (serbest akışlı) çarklı santrifüj pompalar.
- 20 temel boyutuyla geniş bir çalışma alanını kapsamaktadır.
- Elektrik motoru tasarımı IP68 Koruma Sınıfına göredir.
- Basma flanşları TS EN 1092 - 2 / PN 10' a uygundur.
- Basma flanşı DN 80 ve DN 100 olan dalgıç pompaların flanşı ise TS EN 1092 - 2 / PN 6‘ya göre imal edilir.
- Bütün çarklar ISO 1940 sınıf 6.3' e uygun dinamik veya statik olarak dengelenmektedir.
- Eksenel kuvvet çark arkasındaki dengeleme kanatçıkları ile dengelenmektedir.
- İstek halinde motor soğutma sistemi uygulaması yapılabilir. (12 HP'den büyük modeller için)
- C tipi pompalarda standart olarak “ömür boyu gresli kapalı” rulman kullanılmaktadır.
Mil Sızdırmazlığı
- 12 HP' den küçük pompalar için tekli mekanik, 12 HP' den büyük pompalar için ise her zaman çift mekanik sızdırmazlık kullanılmaktadır.
- İstek halinde 12 HP'den küçük pompalar için de çift mekanik uygulaması yapılabilmektedir.
Pompanın İsimlendirilmesi

Çalışma Alanları

Kesit Resmi (12 HP' ye kadar)

Parça Listesi
001 |
Salyangoz Gövde |
090 |
Stator |
026 |
Motor Gövdesi |
200.1 |
Alt Rulman |
029 |
Üst Kapak |
200.2 |
Üst Rulman |
031 |
Rulman Yatağı |
210 |
Çark Kaması |
040 |
Yağ Haznesi |
230 |
Yağ Tapası |
042 |
Glen |
405 |
Mekanik Salmastra |
049 |
Kaçak Elektrot |
406* |
Mekanik Salmastra |
050 |
Çark |
410 |
Yağ Keçesi |
061 |
Rotor Mili |
500 |
Enerji ve Kontrol Kablosu |
066 |
Çark Somunu |
510 |
Soket |
* İsteğe Bağlı
Kesit Resmi (12 HP' den büyük)

Parça Listesi
001 |
Salyangoz Gövde |
049 |
Su Kaçağı Elektrodu |
210 |
Çark Kaması |
011 |
Alt Kapak |
050 |
Kapalı Çark |
230 |
Yağ Tapası |
021 |
Aşınma Bileziği |
053 |
Açık Çark |
347 |
Ayar Civatası |
026 |
Motor Gövdesi |
061 |
Rotor Mili |
405.1 |
Mekanik Salmastra (Ürün tarafı) |
029 |
Üst Kapak |
065 |
Çark Somunu |
405.2 |
Mekanik Salmastra (Yağ tarafı) |
030 |
Üst Yatak Gövdesi |
090 |
Sargılı Stator Rotor Komple |
410 |
Yağ Keçesi |
031 |
Alt Yatak Gövdesi |
093 |
Conta Baskı Kapağı |
500 |
Enerji Kablosu |
034 |
Üst Yatak Kapağı |
201 |
Conta Baskı Kapağı |
501 |
Kontrol Kablosu |
035 |
Alt Yatak Kapağı |
202 |
Üst Rulman |
|
|
040 |
Yağ Haznesi |
203 |
Eğik Bilyalı Rulman |
Çalışma Alanları

Çalışma Alanları

Çalışma Alanları

Malzeme Seçenekleri

Malzeme Eşdeğerleri
TANIM |
DIN 17007 |
EN-DIN |
ASTM |
Pik Döküm |
0.6025 |
GJL-250 (GG25) |
A 48 Class 40-B |
Sfero Döküm |
0.7040 |
GJS-400-15 (GGG 40) |
A 536 Gr. 60-40-18 |
Çelik Döküm |
1.0619 |
GP240GH (GS-C 25) |
A 216 Gr. WCB |
Krom Nikelli Çelik Döküm |
1.4308 |
G-X5 Cr Ni 19-10 |
A 351/743/744 Gr. CF8 |
Krom Nikelli Çelik Döküm (düşük karbon) |
1.4309 |
G-X2 Cr Ni 19-11 |
A 351/743/744 Gr. CF3 |
Krom Nikel Molibdenli Çelik Döküm |
1.4408 |
G-X5 Cr Ni Mo 19-11-2 |
A 351/743/744 Gr. CF8M |
Krom Nikel Molibdenli Çelik Döküm ( düşük karbon) |
1.4409 |
G-X2 Cr Ni Mo 19-11-2 |
A 351/743/744 CF3M |
Östenitik - Ferritik Çelik Döküm (dupleks) |
1.4517 |
G-X2 Cr Ni Mo Cu N 25-6-3-3 |
A 890 Gr. 1B (CD4MCuN) |
Martenzitik Paslanmaz Çelik Döküm |
1.4317 |
G-X4 Cr Ni 13-4 |
A 351/743/744 (CA6NM) |
Bronz Döküm (kalaylı) |
2.1050.01 |
G-Cu Sn 10 |
B 584 C 90700 |
Bronz Döküm (nikel alaşımlı) |
2.0975.01 |
G-Cu Al 10 Ni |
B 148 C 95800 |
Kromlu Çelik |
1.4021 |
X20 Cr 13 |
A 276 Type 420 |

Pompa Tipleri |
Çark Tipi |
MOTOR Güç - HP |
AĞIZ ÇAPI |
POMPA BOYUTLARI |
|
|
1450 |
2900 |
IEC No |
DN(d) |
R" |
A |
B |
C |
h |
H |
G |
g |
v |
w |
YAĞ (ml) |
AĞIRLIK (kg) |
50-160 |
Vx |
- |
1,5 |
80 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
430 |
185 |
114 |
130 |
125 |
750 |
29 |
50-160 |
Vx |
- |
2 |
80 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
430 |
185 |
114 |
130 |
125 |
750 |
34 |
50-160 |
Vx |
- |
3 |
90 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
475 |
185 |
114 |
138 |
125 |
750 |
38 |
50-160 |
Vx |
- |
|
90 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
475 |
185 |
114 |
138 |
125 |
750 |
41 |
50-160 |
D |
- |
1 |
80 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
430 |
185 |
114 |
130 |
125 |
750 |
32 |
50-160 |
D |
- |
1,5 |
80 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
430 |
185 |
114 |
130 |
125 |
750 |
34 |
50-160 |
D |
- |
2 |
90 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
475 |
185 |
114 |
138 |
125 |
750 |
39 |
50-160 |
D |
- |
3 |
90 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
475 |
185 |
114 |
138 |
125 |
750 |
41 |
50-160 |
F |
- |
1,5 |
80 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
412 |
185 |
114 |
130 |
125 |
750 |
33 |
50-160 |
F |
- |
2 |
90 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
457 |
185 |
114 |
138 |
125 |
750 |
38 |
50-160 |
F |
- |
3 |
90 |
50 |
2" |
139 |
131 |
- |
90 |
457 |
185 |
114 |
138 |
125 |
750 |
40 |
50-200 |
Vx |
1 |
- |
80 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
438 |
205 |
144 |
130 |
152 |
750 |
41 |
50-200 |
Vx |
1,5 |
- |
90 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
483 |
205 |
144 |
138 |
152 |
750 |
45 |
50-200 |
Vx |
2 |
- |
90 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
483 |
205 |
144 |
138 |
152 |
750 |
47 |
50-200 |
Vx |
- |
4 |
100 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
524 |
205 |
144 |
148 |
152 |
1000 |
54 |
50-200 |
Vx |
- |
5,5 |
100 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
524 |
205 |
144 |
158 |
152 |
1000 |
59 |
50-200 |
B |
1 |
- |
80 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
438 |
205 |
144 |
130 |
152 |
750 |
41 |
50-200 |
B |
1,5 |
- |
90 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
483 |
205 |
144 |
138 |
152 |
750 |
46 |
50-200 |
B |
2 |
- |
90 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
483 |
205 |
144 |
138 |
152 |
750 |
48 |
50-200 |
D |
- |
4 |
100 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
524 |
205 |
144 |
148 |
152 |
1000 |
54 |
50-200 |
D |
- |
5,5 |
100 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
524 |
205 |
144 |
158 |
152 |
1000 |
60 |
50-200 |
F |
- |
4 |
100 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
496 |
205 |
144 |
138 |
152 |
1000 |
52 |
50-200 |
F |
- |
5,5 |
100 |
50 |
2" |
160 |
129 |
- |
90 |
496 |
205 |
144 |
135 |
152 |
1000 |
58 |
80-160 |
Vx |
2 |
- |
90 |
80 |
- |
262 |
287 |
304 |
133 |
540 |
180 |
130 |
138 |
146 |
1000 |
58 |
80-160 |
B |
2 |
- |
90 |
80 |
- |
262 |
287 |
304 |
133 |
540 |
180 |
130 |
138 |
146 |
1000 |
58 |
80-200 |
Vx |
4 |
- |
100 |
80 |
- |
282 |
286 |
324 |
132 |
573 |
200 |
150 |
148 |
168 |
1000 |
58 |
80-200 |
Vx |
3 |
- |
100 |
80 |
- |
282 |
286 |
324 |
132 |
573 |
200 |
150 |
148 |
168 |
1000 |
62 |
80-200 |
B |
4 |
- |
100 |
80 |
- |
282 |
286 |
324 |
132 |
573 |
200 |
150 |
148 |
168 |
1000 |
64 |
80-200 |
B |
3 |
- |
100 |
80 |
- |
282 |
286 |
324 |
132 |
573 |
200 |
150 |
148 |
168 |
1000 |
60 |
80-200 |
D |
- |
4 |
100 |
80 |
- |
282 |
286 |
324 |
132 |
573 |
200 |
150 |
148 |
168 |
1000 |
59 |
80-200 |
D |
- |
5,5 |
100 |
80 |
- |
282 |
286 |
324 |
132 |
573 |
200 |
150 |
158 |
168 |
1000 |
65 |
100-240 |
Vx |
5,5 |
- |
100 |
100 |
- |
324 |
356 |
383 |
162 |
603 |
225 |
170 |
158 |
186 |
1000 |
80 |
100-240 |
Vx |
7,5 |
- |
132 |
100 |
- |
324 |
356 |
383 |
162 |
657 |
225 |
170 |
190 |
186 |
2000 |
101 |
100-240 |
B |
5,5 |
- |
100 |
100 |
- |
324 |
356 |
383 |
162 |
603 |
225 |
170 |
158 |
186 |
1000 |
82 |
100-240 |
B |
7,5 |
- |
132 |
100 |
- |
324 |
356 |
383 |
162 |
657 |
225 |
170 |
190 |
186 |
2000 |
104 |
100-240 |
D |
- |
7,5 |
132 |
100 |
- |
324 |
356 |
383 |
162 |
657 |
225 |
170 |
190 |
186 |
2000 |
94 |
100-240 |
D |
- |
10 |
132 |
100 |
- |
324 |
356 |
383 |
162 |
657 |
225 |
170 |
190 |
186 |
2000 |
103 |
100-270 |
Vx |
10 |
- |
132 |
100 |
- |
359 |
364 |
418 |
170 |
678 |
260 |
211 |
198 |
228 |
2500 |
123 |
100-270 |
Vx |
12 |
- |
132 |
100 |
- |
359 |
364 |
418 |
170 |
678 |
260 |
211 |
198 |
228 |
2500 |
123 |
100-270 |
B |
10 |
- |
132 |
100 |
- |
359 |
364 |
418 |
170 |
678 |
260 |
211 |
198 |
228 |
2500 |
126 |
100-270 |
B |
12 |
- |
132 |
100 |
- |
359 |
364 |
418 |
170 |
678 |
260 |
211 |
198 |
228 |
2500 |
126 |
Pompa Tipi |
Çark Tipi |
Motor Gücü (kW) |
Anma Hızı |
1000 (rpm) |
1500 (rpm) |
3000 (rpm) |
50-240 |
D |
- |
- |
5,5 |
50-240 |
D |
- |
- |
7,5 |
50-240 |
D |
- |
- |
11 |
50-270 |
Vx |
- |
3 |
- |
50-270 |
Vx |
- |
4 |
- |
50-270 |
Vx |
- |
5,5 |
- |
50-270 |
Vx |
- |
7,5 |
- |
80-270 |
D |
- |
- |
11 |
80-270 |
D |
- |
- |
15 |
80-270 |
D |
- |
- |
18,5 |
80-270 |
D |
- |
- |
22 |
80-270 |
D |
- |
- |
30 |
80-315 |
AB |
7,5 |
11 |
- |
80-315 |
AB |
- |
15 |
- |
80-315 |
AB |
- |
18,5 |
- |
100-270 |
D |
- |
- |
11 |
100-270 |
D |
- |
- |
15 |
100-270 |
D |
- |
- |
18,5 |
100-270 |
D |
- |
- |
22 |
100-270 |
D |
- |
- |
30 |
100-270 |
B |
- |
11 |
- |
100-270 |
B |
- |
15 |
- |
100-270 |
B |
- |
18,5 |
- |
100-315 |
AB |
7,5 |
11 |
- |
100-315 |
AB |
11 |
15 |
- |
100-315 |
AB |
- |
18,5 |
- |
100-315 |
AB |
- |
22 |
- |
100-315 |
AB |
- |
30 |
- |
100-315 |
B |
- |
11 |
- |
100-315 |
B |
- |
15 |
- |
100-315 |
B |
- |
18,5 |
- |
100-315 |
B |
- |
22 |
- |
100-315 |
B |
- |
30 |
- |
Pompa Tipi |
Çark Tipi |
Motor Gücü (kW) |
Anma Hızı |
1000 (rpm) |
1500 (rpm) |
3000 (rpm) |
150-315 |
AB |
7,5 |
11 |
- |
150-315 |
AB |
11 |
15 |
- |
150-315 |
AB |
15 |
18,5 |
- |
150-315 |
AB |
18,5 |
22 |
- |
150-315 |
AB |
- |
30 |
- |
150-315 |
AB |
- |
37 |
- |
150-315 |
AB |
- |
45 |
- |
150-315 |
AB |
- |
55 |
- |
150-315 |
B |
7,5 |
11 |
- |
150-315 |
B |
11 |
15 |
- |
150-315 |
B |
15 |
18,5 |
- |
150-315 |
B |
18,5 |
22 |
- |
150-315 |
B |
- |
30 |
- |
150-315 |
B |
- |
37 |
- |
150-315 |
B |
- |
45 |
- |
150-315 |
B |
- |
55 |
- |
150-500 |
AB |
45 |
75 |
- |
150-500 |
AB |
55 |
90 |
- |
150-500 |
AB |
- |
110 |
- |
150-500 |
AB |
- |
132 |
- |
150-500 |
AB |
- |
160 |
- |
150-500 |
AB |
- |
185 |
- |
150-500 |
AB |
- |
200 |
- |
200-315 |
AB |
15 |
- |
- |
200-315 |
AB |
18,5 |
30 |
- |
200-315 |
AB |
22 |
37 |
- |
200-315 |
AB |
- |
45 |
- |
200-315 |
AB |
- |
55 |
- |
200-315 |
AB |
- |
75 |
- |
200-315 |
G2K |
15 |
22 |
- |
200-315 |
G2K |
18,5 |
30 |
- |
200-315 |
G2K |
22 |
37 |
- |
200-315 |
G2K |
- |
45 |
- |
200-315 |
G2K |
- |
55 |
- |
Pompa Tipi |
Çark Tipi |
Motor Gücü (kW) |
Anma Hızı |
1000 (rpm) |
1500 (rpm) |
3000 (rpm) |
200-400 |
B |
30 |
- |
- |
200-400 |
B |
37 |
55 |
- |
200-400 |
B |
45 |
75 |
- |
200-400 |
B |
55 |
90 |
- |
200-400 |
B |
- |
110 |
- |
200-400 |
B |
- |
132 |
- |
200-400 |
B |
- |
160 |
- |
200-500 |
AB |
45 |
110 |
- |
200-500 |
AB |
55 |
132 |
- |
200-500 |
AB |
- |
160 |
- |
200-500 |
AB |
- |
185 |
- |
250-315 |
AB |
18,5 |
30 |
- |
250-315 |
AB |
22 |
37 |
- |
250-315 |
AB |
30 |
45 |
- |
250-315 |
AB |
37 |
55 |
- |
250-315 |
AB |
- |
75 |
- |
250-315 |
AB |
- |
90 |
- |
300-400 |
AB |
30 |
110 |
- |
300-400 |
AB |
37 |
132 |
- |
300-400 |
AB |
45 |
160 |
- |
300-400 |
AB |
55 |
185 |
- |
300-400 |
AB |
75 |
200 |
- |
300-400 |
AB |
90 |
250 |
- |
300-400 |
B |
30 |
110 |
- |
300-400 |
B |
37 |
132 |
- |
300-400 |
B |
45 |
160 |
- |
300-400 |
B |
55 |
185 |
- |
300-400 |
B |
75 |
200 |
- |
300-400 |
B |
- |
250 |
- |
300-500 |
B |
90 |
- |
- |
300-500 |
B |
110 |
- |
- |
300-500 |
B |
132 |
- |
- |
300-500 |
B |
160 |
- |
- |
Not: Detaylı bilgi için firmamıza danışınız.
Dalgıç Pompa Kızak Sistemleri


1- Pompa
2- Kızak Dirseği
3- Kızak Flanşı
4- Kızak Lastiği
5- Tespit Aparatı
6- Kızak Borusu*
(*) STANDART POMPA' nın kapsamı dışındadır. ,
Boyutlar

DN 50 ve DN 80

Dirsek No. |
KIZAK SİSTEMİ BOYUT TABLOSU |
Kızak Boru Çapları |
F |
E |
hh |
BB |
s |
m |
u |
p |
n |
D |
K |
d |
50 |
29 |
126 |
101 |
167 |
150 |
130 |
12 |
145 |
108 |
150 |
125 (ø18/4 Ad.) |
3/4" |
80 |
30 |
165 |
145 |
250 |
208 |
160 |
16 |
200 |
160 |
190 |
150 (ø18/4 Ad.) |
1 1/4" |
100 |
21 |
245 |
180 |
310 |
193 |
253 |
18 |
250 |
220 |
190 |
170 (ø18/4 Ad.) |
1 1/2" |
150 |
33 |
371 |
270 |
466 |
295 |
385 |
27 |
375 |
330 |
285 |
240 (ø22/8 Ad.) |
2" |
200 |
53 |
488 |
300 |
650 |
389 |
510 |
33 |
510 |
450 |
340 |
295 (ø22/8 Ad.) |
2" |
250 |
55 |
610 |
365 |
800 |
485 |
635 |
41 |
640 |
565 |
395 |
350 (ø23/12 Ad.) |
2 1/4" |
300 |
65 |
730 |
445 |
965 |
580 |
760 |
46 |
750 |
660 |
445 |
400 (ø23/12 Ad.) |
2 1/2" |
Çark Tipleri
B ve G2K tipi çark: Büyük boyutlu katı parçaları tıkanmadan basabilen geniş kanallı, büyük debili, küçük basınçlı kapalı tip çarklardır. Daha çok 4 kutuplu motorlar için uygulanmaktadır.
D tipi çark: B tipine benzer kapalı tip çarklardır ancak 2 kutuplu motorlara uygundur. Katı parça boyutları daha küçük, basınçları daha yüksek ve debileri daha düşüktür.
Vx tipi çark: Yarı açık tip serbest vorteks çarklar, salyangoz emme ağzından belirli bir mesafe açıklıkta yer alır. Salyangozun içerisinde zorlanmış vorteks hareketi oluşturur ve bu şekilde katı parçacıkları geçirebilir. Genellikle lifli sıvılar için kullanılırlar. Düşük basma yükseklikleri için uygundur ancak pompa genel verimi önceki tiplere göre oldukça düşüktür. Bazı modeller için gömülü tip (recessed) çark uygulaması yapılabilir. Bu tip tasarım ile pompa ağız çapındaki katı parçacıkların geçirgenliği sağlanabilir. Bilgi için lütfen firmamıza danışınız.
F tipi çark: Parçalayıcı bıçaklı yarı açık çark tipidir. Pompa çarkı önündeki sert ve paslanmaz malzemeden yapılmış parçalayıcı bıçak sistemi sıvı içindeki yumuşak katı parçalarını, boruyu tıkamayacak boyutlara indirger. Pompa çarkı yarı açık tiptedir. Küçük debili ve yüksek basınçlı sistemler için uygundur ancak pompa verimleri genelde düşüktür.
AB tipi çark: Büyük boyutlu katı parçaları tıkanmadan basabilen geniş kanallı, büyük debili, küçük basınçlı yarı açık çark tipidir. Daha çok 4 kutuplu motorlar için uygulanmaktadır. Özellikle agresif sıvılarda kullanmaya uygundur. Aşınma plakası ile beraber uygulanır. Aşınma plakası ile çark kanatları arasındaki açıklık genellikle 0.25 - 0.4 mm arasında değişir.
- F izolasyonlu Motor sargısı içinde aşırı ısınma emniyeti için 130 °C TERMİSTÖR
- Yağ haznesine basılan sıvı girdiğinde sinyal veren ELEKTROT
- Basılan sıvı içersinde çalışan MEKANİK SALMASTRA
- Sökülebilir ÜST KAPAK
- Yağ doldurma ve kontrol TAPAsı
- Mekanik salmastra basıncını düşüren ve eksenel yükü azaltan ARKA KANATÇIKLAR
PCST3-V2 Motor Koruma ve Kontrol Rölesi
Standart PCST3-V2 Motor Koruma ve Kontrol Rölesi, C tipi dalgıç pompaların ayrılmaz bir parçasıdır.
FONKSİYONLAR
Cihaza elektrik verildiğinde önce tüm lambalar sırayla yanar ve söner. Cihaz kendini kontrol eder, herhangi bir arıza yok ise yeşil normal lambası yanar ve motorun çalışmaya hazır oldugunu bildirir.

TERMİSTÖR: Sargı sıcaklığının 130°C dereceyi geçmesi durumunda kırmızı lamba yanar ve motor durdurulur. Lamba kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir. Motor soğuduğunda tekrar otomatik olarak devreye girer ancak RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder. RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.
SU KAÇAĞI: Yağ haznesine veya motorun gövdesine su girdiğinde kırmızı uyarı lambası yanar ve motor röle tarafından durdurulur. PCST3-V2 rölesi üzerinde bulunan RESET butonuna basılıncaya kadar lamba kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir, aynı zamanda alarm rölesi devreye girer. Bu arızada RESET butonuna basılmadığında motor devreye girmez. Bu durumda pompayı çıkarıp bakım yapmak, su kaçağına neden olan arızayı onarmak gerekir. RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder. RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.
MAX: PCST3-V2 rolesi girişine bağlanan bir flatör vasıtasıyla ayarlanan maksimum su seviyesine ulaşıldığında PCST3-V2 rölesine f latörden bir sinyal gelir. Bu durumda sarı MAX lambası yanar ve kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir. Aynı zamanda alarm rölesi devreye girer. Bu durum sadece uyarı alarmı olarak algılanır, motor çalışması yada durdurulmasına etkisi olmaz. RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder. RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.
FKS: Faz hatası ve faz sıralaması kontrolü için pano içerisinde bulunan harici bir faz koruma rölesi PCST3-V2 koruma ve kontrol rölesinin girişine bağlanır ve faz hatası kontrolü yapılır. Şebeke geriliminde bir problem olduğunda yada faz sıralaması yanlış olduğunda kırmızı lamba yanar ve motor durdurulur. Hata ortadan kalktığında motor tekrar otomatik olarak devreye girer ancak RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.
TERMİK: Aşırı yüklenme durumunda çekilen akım termik röle ayar değerini aştığında motor durdurulur. PCST3-V2 rolesi üzerinde bulunan RESET butonuna basılıncaya kadar lamba kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir. Aynı zamanda alarm rölesi devreye girer. Bu durumda arıza ile ilgili onarım yapıldıktan sonra PCST3-V2 üzerindeki RESET butonuna basılır termik röle reset edilir sonrada durum normale döner.
NORMAL: PCST3-V2 rölesi üzerinde bulunan tüm kırmızı alarm lambaları sönük yani normal konumunda olduklarında yeşil olan NORMAL lambası yanar ve motorun çalışmaya hazır konumda olduğunu gösterir. Herhangi bir arıza olduğunda bu lamba söner ve motrun çalışmasına izin vermez. Sadece yeşil lamba yanarken motor çalışmaya hazır durumdadır.
NOT: Her türlü arıza ve uyarı alarmında PCST3-V2 rölesi içinde bulunan bir röle ile dışarıya, normalde açık ve kapalı kuru kontak çıkışı verilmesi sağlanmıştır.
Opsiyonel Motor Koruma
- Rutubet Sensörü
- Rulman Sıcaklık Sensörü (PTC veya PT100)
Kullanım Alanları
Kimya Endüstrisi
Kimyasal proseslerde hava ve sıvı saflığını sağlamak için kullanılır.
Petrol Endüstrisi
Rafineri süreçlerinde partikül kontrolü ve ekipman koruması sağlar.
Enerji Santralleri
Türbin verimliliğini artırmak için hava ve sıvı filtreleme sistemleri kullanılır.
Demir Çelik Endüstrisi
Toz, duman ve zararlı gazların kontrolü için filtreleme çözümleri sunar.
Madencilik
Toz ve zararlı partiküllerin kontrolü ile iş güvenliği ve ekipman ömrü artırılır.
Gıda ve İçecek Endüstrisi
Ürün güvenliği ve hijyen standartları için hava ve sıvı filtreleme yapılır.