C DALGIÇ ATIK SU POMPALARI

C DALGIÇ ATIK SU POMPALARI

Endüstriyel ve evsel atık suların transferinde kullanılan C tipi dalgıç pompalar, katı ve lifli partiküller içeren zorlu akışkanlar için güvenilir ve yüksek performanslı bir çözümdür.

Detaylı Bilgi Almak İçin
Broşür İndir

Basılabilen Sıvılar

Endüstriyel ve evsel ham atık sular, katı ve lifli parçalar içeren sıvılar.

Teknik Bilgiler

Basma Flanşı: DN 50.....DN 300mm

Debi: 1600 m³/h' ye kadar

Basma Yüksekliği: 95 m' ye kadar

Hız: 2900 d/dak' ya kadar

Çalışma Sıcaklığı: 40 °C' ye kadar

Gövde Basıncı (Pmaks): 10 bar

(*) İstek halinde daha yüksek çalışma sıcaklıklarında özel tasarım imalat yapılabilir. Ayrıntılı bilgi için firmamıza başvurunuz.

Tasarım Özellikleri

  • Düşey milli, geniş salyangozlu, tek kademeli, dalgıç tip, kapalı, yarı açık veya vorteks (serbest akışlı) çarklı santrifüj pompalar.
  • 20 temel boyutuyla geniş bir çalışma alanını kapsamaktadır.
  • Elektrik motoru tasarımı IP68 Koruma Sınıfına göredir.
  • Basma flanşları TS EN 1092 - 2 / PN 10' a uygundur.
  • Basma flanşı DN 80 ve DN 100 olan dalgıç pompaların flanşı ise TS EN 1092 - 2 / PN 6‘ya göre imal edilir.
  • Bütün çarklar ISO 1940 sınıf 6.3' e uygun dinamik veya statik olarak dengelenmektedir.
  • Eksenel kuvvet çark arkasındaki dengeleme kanatçıkları ile dengelenmektedir.
  • İstek halinde motor soğutma sistemi uygulaması yapılabilir. (12 HP'den büyük modeller için)
  • C tipi pompalarda standart olarak “ömür boyu gresli kapalı” rulman kullanılmaktadır.

Mil Sızdırmazlığı

  • 12 HP' den küçük pompalar için tekli mekanik, 12 HP' den büyük pompalar için ise her zaman çift mekanik sızdırmazlık kullanılmaktadır.
  • İstek halinde 12 HP'den küçük pompalar için de çift mekanik uygulaması yapılabilmektedir.

Pompanın İsimlendirilmesi

Çalışma Alanları

Kesit Resmi (12 HP' ye kadar)

Parça Listesi

001 Salyangoz Gövde 090 Stator
026 Motor Gövdesi 200.1 Alt Rulman
029 Üst Kapak 200.2 Üst Rulman
031 Rulman Yatağı 210 Çark Kaması
040 Yağ Haznesi 230 Yağ Tapası
042 Glen 405 Mekanik Salmastra
049 Kaçak Elektrot 406* Mekanik Salmastra
050 Çark 410 Yağ Keçesi
061 Rotor Mili 500 Enerji ve Kontrol Kablosu
066 Çark Somunu 510 Soket

* İsteğe Bağlı

Kesit Resmi (12 HP' den büyük)

Parça Listesi

001 Salyangoz Gövde 049 Su Kaçağı Elektrodu 210 Çark Kaması
011 Alt Kapak 050 Kapalı Çark 230 Yağ Tapası
021 Aşınma Bileziği 053 Açık Çark 347 Ayar Civatası
026 Motor Gövdesi 061 Rotor Mili 405.1 Mekanik Salmastra (Ürün tarafı)
029 Üst Kapak 065 Çark Somunu 405.2 Mekanik Salmastra (Yağ tarafı)
030 Üst Yatak Gövdesi 090 Sargılı Stator Rotor Komple 410 Yağ Keçesi
031 Alt Yatak Gövdesi 093 Conta Baskı Kapağı 500 Enerji Kablosu
034 Üst Yatak Kapağı 201 Conta Baskı Kapağı 501 Kontrol Kablosu
035 Alt Yatak Kapağı 202 Üst Rulman
040 Yağ Haznesi 203 Eğik Bilyalı Rulman

Çalışma Alanları

Çalışma Alanları

Çalışma Alanları

Malzeme Seçenekleri

Malzeme Eşdeğerleri

TANIM DIN 17007 EN-DIN ASTM
Pik Döküm 0.6025 GJL-250 (GG25) A 48 Class 40-B
Sfero Döküm 0.7040 GJS-400-15 (GGG 40) A 536 Gr. 60-40-18
Çelik Döküm 1.0619 GP240GH (GS-C 25) A 216 Gr. WCB
Krom Nikelli Çelik Döküm 1.4308 G-X5 Cr Ni 19-10 A 351/743/744 Gr. CF8
Krom Nikelli Çelik Döküm (düşük karbon) 1.4309 G-X2 Cr Ni 19-11 A 351/743/744 Gr. CF3
Krom Nikel Molibdenli Çelik Döküm 1.4408 G-X5 Cr Ni Mo 19-11-2 A 351/743/744 Gr. CF8M
Krom Nikel Molibdenli Çelik Döküm ( düşük karbon) 1.4409 G-X2 Cr Ni Mo 19-11-2 A 351/743/744 CF3M
Östenitik - Ferritik Çelik Döküm (dupleks) 1.4517 G-X2 Cr Ni Mo Cu N 25-6-3-3 A 890 Gr. 1B (CD4MCuN)
Martenzitik Paslanmaz Çelik Döküm 1.4317 G-X4 Cr Ni 13-4 A 351/743/744 (CA6NM)
Bronz Döküm (kalaylı) 2.1050.01 G-Cu Sn 10 B 584 C 90700
Bronz Döküm (nikel alaşımlı) 2.0975.01 G-Cu Al 10 Ni B 148 C 95800
Kromlu Çelik 1.4021 X20 Cr 13 A 276 Type 420

Pompa Tipleri Çark Tipi MOTOR Güç - HP AĞIZ ÇAPI POMPA BOYUTLARI
1450 2900 IEC No DN(d) R" A B C h H G g v w YAĞ (ml) AĞIRLIK (kg)
50-160 Vx - 1,5 80 50 2" 139 131 - 90 430 185 114 130 125 750 29
50-160 Vx - 2 80 50 2" 139 131 - 90 430 185 114 130 125 750 34
50-160 Vx - 3 90 50 2" 139 131 - 90 475 185 114 138 125 750 38
50-160 Vx - 90 50 2" 139 131 - 90 475 185 114 138 125 750 41
50-160 D - 1 80 50 2" 139 131 - 90 430 185 114 130 125 750 32
50-160 D - 1,5 80 50 2" 139 131 - 90 430 185 114 130 125 750 34
50-160 D - 2 90 50 2" 139 131 - 90 475 185 114 138 125 750 39
50-160 D - 3 90 50 2" 139 131 - 90 475 185 114 138 125 750 41
50-160 F - 1,5 80 50 2" 139 131 - 90 412 185 114 130 125 750 33
50-160 F - 2 90 50 2" 139 131 - 90 457 185 114 138 125 750 38
50-160 F - 3 90 50 2" 139 131 - 90 457 185 114 138 125 750 40
50-200 Vx 1 - 80 50 2" 160 129 - 90 438 205 144 130 152 750 41
50-200 Vx 1,5 - 90 50 2" 160 129 - 90 483 205 144 138 152 750 45
50-200 Vx 2 - 90 50 2" 160 129 - 90 483 205 144 138 152 750 47
50-200 Vx - 4 100 50 2" 160 129 - 90 524 205 144 148 152 1000 54
50-200 Vx - 5,5 100 50 2" 160 129 - 90 524 205 144 158 152 1000 59
50-200 B 1 - 80 50 2" 160 129 - 90 438 205 144 130 152 750 41
50-200 B 1,5 - 90 50 2" 160 129 - 90 483 205 144 138 152 750 46
50-200 B 2 - 90 50 2" 160 129 - 90 483 205 144 138 152 750 48
50-200 D - 4 100 50 2" 160 129 - 90 524 205 144 148 152 1000 54
50-200 D - 5,5 100 50 2" 160 129 - 90 524 205 144 158 152 1000 60
50-200 F - 4 100 50 2" 160 129 - 90 496 205 144 138 152 1000 52
50-200 F - 5,5 100 50 2" 160 129 - 90 496 205 144 135 152 1000 58
80-160 Vx 2 - 90 80 - 262 287 304 133 540 180 130 138 146 1000 58
80-160 B 2 - 90 80 - 262 287 304 133 540 180 130 138 146 1000 58
80-200 Vx 4 - 100 80 - 282 286 324 132 573 200 150 148 168 1000 58
80-200 Vx 3 - 100 80 - 282 286 324 132 573 200 150 148 168 1000 62
80-200 B 4 - 100 80 - 282 286 324 132 573 200 150 148 168 1000 64
80-200 B 3 - 100 80 - 282 286 324 132 573 200 150 148 168 1000 60
80-200 D - 4 100 80 - 282 286 324 132 573 200 150 148 168 1000 59
80-200 D - 5,5 100 80 - 282 286 324 132 573 200 150 158 168 1000 65
100-240 Vx 5,5 - 100 100 - 324 356 383 162 603 225 170 158 186 1000 80
100-240 Vx 7,5 - 132 100 - 324 356 383 162 657 225 170 190 186 2000 101
100-240 B 5,5 - 100 100 - 324 356 383 162 603 225 170 158 186 1000 82
100-240 B 7,5 - 132 100 - 324 356 383 162 657 225 170 190 186 2000 104
100-240 D - 7,5 132 100 - 324 356 383 162 657 225 170 190 186 2000 94
100-240 D - 10 132 100 - 324 356 383 162 657 225 170 190 186 2000 103
100-270 Vx 10 - 132 100 - 359 364 418 170 678 260 211 198 228 2500 123
100-270 Vx 12 - 132 100 - 359 364 418 170 678 260 211 198 228 2500 123
100-270 B 10 - 132 100 - 359 364 418 170 678 260 211 198 228 2500 126
100-270 B 12 - 132 100 - 359 364 418 170 678 260 211 198 228 2500 126
Pompa Tipi Çark Tipi Motor Gücü (kW)
Anma Hızı
1000 (rpm) 1500 (rpm) 3000 (rpm)
50-240 D - - 5,5
50-240 D - - 7,5
50-240 D - - 11
50-270 Vx - 3 -
50-270 Vx - 4 -
50-270 Vx - 5,5 -
50-270 Vx - 7,5 -
80-270 D - - 11
80-270 D - - 15
80-270 D - - 18,5
80-270 D - - 22
80-270 D - - 30
80-315 AB 7,5 11 -
80-315 AB - 15 -
80-315 AB - 18,5 -
100-270 D - - 11
100-270 D - - 15
100-270 D - - 18,5
100-270 D - - 22
100-270 D - - 30
100-270 B - 11 -
100-270 B - 15 -
100-270 B - 18,5 -
100-315 AB 7,5 11 -
100-315 AB 11 15 -
100-315 AB - 18,5 -
100-315 AB - 22 -
100-315 AB - 30 -
100-315 B - 11 -
100-315 B - 15 -
100-315 B - 18,5 -
100-315 B - 22 -
100-315 B - 30 -
Pompa Tipi Çark Tipi Motor Gücü (kW)
Anma Hızı
1000 (rpm) 1500 (rpm) 3000 (rpm)
150-315 AB 7,5 11 -
150-315 AB 11 15 -
150-315 AB 15 18,5 -
150-315 AB 18,5 22 -
150-315 AB - 30 -
150-315 AB - 37 -
150-315 AB - 45 -
150-315 AB - 55 -
150-315 B 7,5 11 -
150-315 B 11 15 -
150-315 B 15 18,5 -
150-315 B 18,5 22 -
150-315 B - 30 -
150-315 B - 37 -
150-315 B - 45 -
150-315 B - 55 -
150-500 AB 45 75 -
150-500 AB 55 90 -
150-500 AB - 110 -
150-500 AB - 132 -
150-500 AB - 160 -
150-500 AB - 185 -
150-500 AB - 200 -
200-315 AB 15 - -
200-315 AB 18,5 30 -
200-315 AB 22 37 -
200-315 AB - 45 -
200-315 AB - 55 -
200-315 AB - 75 -
200-315 G2K 15 22 -
200-315 G2K 18,5 30 -
200-315 G2K 22 37 -
200-315 G2K - 45 -
200-315 G2K - 55 -
Pompa Tipi Çark Tipi Motor Gücü (kW)
Anma Hızı
1000 (rpm) 1500 (rpm) 3000 (rpm)
200-400 B 30 - -
200-400 B 37 55 -
200-400 B 45 75 -
200-400 B 55 90 -
200-400 B - 110 -
200-400 B - 132 -
200-400 B - 160 -
200-500 AB 45 110 -
200-500 AB 55 132 -
200-500 AB - 160 -
200-500 AB - 185 -
250-315 AB 18,5 30 -
250-315 AB 22 37 -
250-315 AB 30 45 -
250-315 AB 37 55 -
250-315 AB - 75 -
250-315 AB - 90 -
300-400 AB 30 110 -
300-400 AB 37 132 -
300-400 AB 45 160 -
300-400 AB 55 185 -
300-400 AB 75 200 -
300-400 AB 90 250 -
300-400 B 30 110 -
300-400 B 37 132 -
300-400 B 45 160 -
300-400 B 55 185 -
300-400 B 75 200 -
300-400 B - 250 -
300-500 B 90 - -
300-500 B 110 - -
300-500 B 132 - -
300-500 B 160 - -

Not: Detaylı bilgi için firmamıza danışınız.

Dalgıç Pompa Kızak Sistemleri

1- Pompa

2- Kızak Dirseği

3- Kızak Flanşı

4- Kızak Lastiği

5- Tespit Aparatı

6- Kızak Borusu*

(*) STANDART POMPA' nın kapsamı dışındadır. ,

Boyutlar

DN 50 ve DN 80

Dirsek No. KIZAK SİSTEMİ BOYUT TABLOSU Kızak Boru Çapları
F E hh BB s m u p n D K d
50 29 126 101 167 150 130 12 145 108 150 125 (ø18/4 Ad.) 3/4"
80 30 165 145 250 208 160 16 200 160 190 150 (ø18/4 Ad.) 1 1/4"
100 21 245 180 310 193 253 18 250 220 190 170 (ø18/4 Ad.) 1 1/2"
150 33 371 270 466 295 385 27 375 330 285 240 (ø22/8 Ad.) 2"
200 53 488 300 650 389 510 33 510 450 340 295 (ø22/8 Ad.) 2"
250 55 610 365 800 485 635 41 640 565 395 350 (ø23/12 Ad.) 2 1/4"
300 65 730 445 965 580 760 46 750 660 445 400 (ø23/12 Ad.) 2 1/2"

Çark Tipleri

B ve G2K tipi çark: Büyük boyutlu katı parçaları tıkanmadan basabilen geniş kanallı, büyük debili, küçük basınçlı kapalı tip çarklardır. Daha çok 4 kutuplu motorlar için uygulanmaktadır.
B ve G2K tipi çark
D tipi çark: B tipine benzer kapalı tip çarklardır ancak 2 kutuplu motorlara uygundur. Katı parça boyutları daha küçük, basınçları daha yüksek ve debileri daha düşüktür.
 D tipi çark

Vx tipi çark: Yarı açık tip serbest vorteks çarklar, salyangoz emme ağzından belirli bir mesafe açıklıkta yer alır. Salyangozun içerisinde zorlanmış vorteks hareketi oluşturur ve bu şekilde katı parçacıkları geçirebilir. Genellikle lifli sıvılar için kullanılırlar. Düşük basma yükseklikleri için uygundur ancak pompa genel verimi önceki tiplere göre oldukça düşüktür. Bazı modeller için gömülü tip (recessed) çark uygulaması yapılabilir. Bu tip tasarım ile pompa ağız çapındaki katı parçacıkların geçirgenliği sağlanabilir. Bilgi için lütfen firmamıza danışınız.

Vx tipi çark

F tipi çark: Parçalayıcı bıçaklı yarı açık çark tipidir. Pompa çarkı önündeki sert ve paslanmaz malzemeden yapılmış parçalayıcı bıçak sistemi sıvı içindeki yumuşak katı parçalarını, boruyu tıkamayacak boyutlara indirger. Pompa çarkı yarı açık tiptedir. Küçük debili ve yüksek basınçlı sistemler için uygundur ancak pompa verimleri genelde düşüktür.

 F tipi çark

AB tipi çark: Büyük boyutlu katı parçaları tıkanmadan basabilen geniş kanallı, büyük debili, küçük basınçlı yarı açık çark tipidir. Daha çok 4 kutuplu motorlar için uygulanmaktadır. Özellikle agresif sıvılarda kullanmaya uygundur. Aşınma plakası ile beraber uygulanır. Aşınma plakası ile çark kanatları arasındaki açıklık genellikle 0.25 - 0.4 mm arasında değişir.

AB tipi çark
  1. F izolasyonlu Motor sargısı içinde aşırı ısınma emniyeti için 130 °C TERMİSTÖR
  2. Yağ haznesine basılan sıvı girdiğinde sinyal veren ELEKTROT
  3. Basılan sıvı içersinde çalışan MEKANİK SALMASTRA
  4. Sökülebilir ÜST KAPAK
  5. Yağ doldurma ve kontrol TAPA
  6. Mekanik salmastra basıncını düşüren ve eksenel yükü azaltan ARKA KANATÇIKLAR
AB tipi çark

PCST3-V2 Motor Koruma ve Kontrol Rölesi

Standart PCST3-V2 Motor Koruma ve Kontrol Rölesi, C tipi dalgıç pompaların ayrılmaz bir parçasıdır.

FONKSİYONLAR

Cihaza elektrik verildiğinde önce tüm lambalar sırayla yanar ve söner. Cihaz kendini kontrol eder, herhangi bir arıza yok ise yeşil normal lambası yanar ve motorun çalışmaya hazır oldugunu bildirir.

TERMİSTÖR: Sargı sıcaklığının 130°C dereceyi geçmesi durumunda kırmızı lamba yanar ve motor durdurulur. Lamba kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir. Motor soğuduğunda tekrar otomatik olarak devreye girer ancak RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder. RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.

SU KAÇAĞI: Yağ haznesine veya motorun gövdesine su girdiğinde kırmızı uyarı lambası yanar ve motor röle tarafından durdurulur. PCST3-V2 rölesi üzerinde bulunan RESET butonuna basılıncaya kadar lamba kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir, aynı zamanda alarm rölesi devreye girer. Bu arızada RESET butonuna basılmadığında motor devreye girmez. Bu durumda pompayı çıkarıp bakım yapmak, su kaçağına neden olan arızayı onarmak gerekir. RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder. RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.

MAX: PCST3-V2 rolesi girişine bağlanan bir flatör vasıtasıyla ayarlanan maksimum su seviyesine ulaşıldığında PCST3-V2 rölesine f latörden bir sinyal gelir. Bu durumda sarı MAX lambası yanar ve kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir. Aynı zamanda alarm rölesi devreye girer. Bu durum sadece uyarı alarmı olarak algılanır, motor çalışması yada durdurulmasına etkisi olmaz. RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder. RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.

FKS: Faz hatası ve faz sıralaması kontrolü için pano içerisinde bulunan harici bir faz koruma rölesi PCST3-V2 koruma ve kontrol rölesinin girişine bağlanır ve faz hatası kontrolü yapılır. Şebeke geriliminde bir problem olduğunda yada faz sıralaması yanlış olduğunda kırmızı lamba yanar ve motor durdurulur. Hata ortadan kalktığında motor tekrar otomatik olarak devreye girer ancak RESET butonuna basılıncaya kadar yanıp sönerek verilen işaret devam eder RESET butonuna basıldığında lamba söner ve alarm rölesi devre dışı kalır.

TERMİK: Aşırı yüklenme durumunda çekilen akım termik röle ayar değerini aştığında motor durdurulur. PCST3-V2 rolesi üzerinde bulunan RESET butonuna basılıncaya kadar lamba kısa aralıklarla yanıp sönerek işaret verir. Aynı zamanda alarm rölesi devreye girer. Bu durumda arıza ile ilgili onarım yapıldıktan sonra PCST3-V2 üzerindeki RESET butonuna basılır termik röle reset edilir sonrada durum normale döner.

NORMAL: PCST3-V2 rölesi üzerinde bulunan tüm kırmızı alarm lambaları sönük yani normal konumunda olduklarında yeşil olan NORMAL lambası yanar ve motorun çalışmaya hazır konumda olduğunu gösterir. Herhangi bir arıza olduğunda bu lamba söner ve motrun çalışmasına izin vermez. Sadece yeşil lamba yanarken motor çalışmaya hazır durumdadır.

NOT: Her türlü arıza ve uyarı alarmında PCST3-V2 rölesi içinde bulunan bir röle ile dışarıya, normalde açık ve kapalı kuru kontak çıkışı verilmesi sağlanmıştır.

Opsiyonel Motor Koruma

  • Rutubet Sensörü
  • Rulman Sıcaklık Sensörü (PTC veya PT100)

Kullanım Alanları

Kimya Endüstrisi

Kimyasal proseslerde hava ve sıvı saflığını sağlamak için kullanılır.

Petrol Endüstrisi

Rafineri süreçlerinde partikül kontrolü ve ekipman koruması sağlar.

Enerji Santralleri

Türbin verimliliğini artırmak için hava ve sıvı filtreleme sistemleri kullanılır.

Demir Çelik Endüstrisi

Toz, duman ve zararlı gazların kontrolü için filtreleme çözümleri sunar.

Madencilik

Toz ve zararlı partiküllerin kontrolü ile iş güvenliği ve ekipman ömrü artırılır.

Gıda ve İçecek Endüstrisi

Ürün güvenliği ve hijyen standartları için hava ve sıvı filtreleme yapılır.

Distribütörlerimiz
Distribütörlerimiz
Distribütörlerimiz
Distribütörlerimiz
Distribütörlerimiz
Distribütörlerimiz
Distribütörlerimiz